www.nsync.tk

NSync,JustinTimberlake
 
AnasayfaAnasayfa  PortalliPortalli  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 ADSL nedir? ADSL Modemlerde Port Açmak

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Olqu>N'Sync
SiteWebTeam
SiteWebTeam
avatar

Mesaj Sayısı : 111
Yaş : 26
Kayıt tarihi : 11/06/07

MesajKonu: ADSL nedir? ADSL Modemlerde Port Açmak   C.tesi Haz. 07, 2008 4:23 pm

ADSL Nedir?

Asymmetric Digital Subscriber Line (Asimetrik Sayısal Abone Hattı) sözcüklerinin baş harflerinden oluşan ADSL , mevcut telefonlar için kullanılan bakır teller üzerinden yüksek hızlı veri , ses ve görüntü iletişimini aynı anda sağlayabilen bir modem teknolojisidir. Telefon hattının her ucuna bir ADSL modem eklenerek üç bilgi kanalı oluşturulur : Alış (download) , gönderiş (upload) ve POTS (Plain Old Telephone Service ) olarak adlandırılan geleneksel telefon servis kanalı. POTS kanalı , ADSL ortamı üzerinden ses iletimi için kullanılır. Böylece internete bağlı iken aynı anda telefon konuşması yapılabilmesi sağlanmış olur .

Geleneksel modemler, bilgisayardan gelen sayısal sinyalleri analog sinyallere, telefon hattından gelen analog sinyalleri de sayısal sinyallere çevirir . ADSL’in de içinde yer aldığı DSL teknolojisi ,sayısal verinin analog forma ve tekrar geriye çevrilmeyeceğini varsayan bir teknolojidir. DSL modemler sinyalleri çevirmez bunun yerine verileri sayısal olarak yollar ve alır. Sinyalleri çevirmeye gerek kalmadığından veriler normal modemlerden çok daha hızlı iletilir.Sistem asimetrik olarak çalıştığından download (şebekeden kullanıcıya) ve upload (kullanıcıdan şebekeye) hızları farklıdır. Her zaman download oranı upload oranından fazladır.

Şirketimiz ADSL kullanıcılarına minimum 512 / 128 Kbps , maksimum 2048 / 512 Kbps hızında bağlantı imkanı sağlamaktadır . Ayrıca , DSLAM cihazları bir biri arasında ve omurgaya backbone STM-1 155 Mbps gibi çok yüksek kapasiteli hatlarla bağlandığından , aynı santralden bağlanan kullanıcı sayısının artışı durumunda kullanıcıların bant genişliklerinin minimum oranda etkilenmesi temin edilmiştir.

Genellikle İnternet ihtiyaçlarını dial-up bağlantı (maksimum hız 56Kbps) ile sağlayan küçük ve orta ölçekli işletmeler düşük hız ve yüksek fatura gibi problemlerle karşı karşıyadır . ADSL , analog dial-up bağlantıya göre hem hız , hem ücret ,hem de teknolojik bakımdan üstünlüklere sahiptir. ADSL ile internete erişimde süre sınırlaması yoktur. Aylık olarak ödenen sabit ücret karşılığı 365 gün 24 saat internete bağlı kalınabilir.

Sürekli olarak bir kullanıcıya tahsis edilen ve kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı IP adresi statik ip adresi olarak adlandırılır. IP adreslerinin daha ekonomik kullanılması için her kullanıcıya bir statik IP adresi tahsisi yerine belirli bir IP bloğundan kullanılmayan bir IP adresi de verilebilir ki bu da dinamik IP adresi olarak adlandırılır Bu durumda kullanıcının her bağlantı girişiminde aldığı IP adresi farklı farklı olabilir . Statik IP genelde ; WEB server , mail server gibi IP adresinin başkaları tarafından bilinmesini gerektiren uygulamalar için kullanılmaktadır. Ev kullanıcıları için ise dinamik IP kullanımı daha uygundur.

ADSL’in Avantajları:

* Yeni bir alt yapıya gerek duymaksızın mevcut telefon hattı üzerinden yüksek hızda iletişim,
* Tek telefon hattı üzerinden aynı anda internet ve ses/faks özelliği,
* Kullanıcı tarafındaki cihaz maliyetinin düşük olması ve kurulum kolaylığı,
* DSL bağlantı üzerinden birden fazla bilgisayar bağlanabilmesi,
* Internet üzerinden eş zamanlı ses ve görüntü aktarımı,
* Alternatif hız seçenekleri (hiçbir donanım değişikliği yapmaksızın…)
* Servis ve kullanıcı tanımlamalarında, kullanıcının isteğine göre statik veya dinamik IP ataması,
* İletişim ağında çıkabilecek sorunların diğer veri aktarım sistemlerine göre daha hızlı çözülmesi,
* İndirme işlemleri ( download ) için harcanan sürenin 10 kata kadar azalması,
* İnternet üzerinden video konferansın kolaylıkla yapılabilmesi.

ADSL BAĞLANTI PROBLEMLERİNDE YAPILMASI GEREKENLER

ADSL bağlantılarınızda herhangi bir sorun yaşarsanız ; 444 0 375 ADSL Teknik Destek Servisi’ni arayarak ARIZA KAYDI yaptırmanız gerekmektedir. Ancak , Teknik Destek Servisini aramadan önce sizin de yapabileceğiniz kontroller ve hatta çözebileceğiniz sorunlar olduğunu unutmayınız. Bu amaçla , bilgisayar ve internet konusunda hiç bir uzmanlık gerektirmeyecek şekilde hazırlanarak aşağıda açıklanan ve maddeler halinde sıralan işlemleri yapınız.

MADDE 1: FİZİKSEL BAĞLANTILAR (Fiziksel bağlantılarınız aşağıdaki gibi olmalıdır)

Telefon hattı ile birlikte adsl modemin bağlantısı :



Telefon hattı ile birlikte adsl modemin bağlantısı ve network’e bağlantı :



AÇIKLAMA : ADSL Hattınıza Telefon , Faks veya POS cihazından sadece birini bağlayabilirsiniz. Ancak bu bağlantı için mutlak suretle CE standartlarına sahip Splitter (Ayrıştırıcı) denilen ve Alçak Frekansları geçirererek telefon hattınızın Yüksek Frekanslı Data sinyallerinden kaynaklanan parazitlerden arındırılmasını sağlayan bir aparat kullanmanız gerektiğini unutmayınız . Ayrıca ne Splitter’dan önce ne de Splitter’dan sonra Telefon Faks veya POS cihazınıza paralel başka bir cihaz bağlamayınız.Zira paralellenen cihazlar Modeminize gidecek olan ADSL sinyalini zayıflatacağından Modem senkronizasyonu yada İnternette sörf hızınızla ilgili bir takım problemler yaşayabilirsiniz.Bununla birlikte; çok fonksiyonlu veya telsiz Telefonlar ile bazı Faks cihazlarının da ADSL sinyalini zayıflattığı tespit edilmiştir.

MADDE 2: MODEM SENKRONİZASYONU

Modeminizdeki LİNE , LİNK yada DSL ışığı SÜREKLİ olarak yanmalıdır.

* Işığın SÜREKLİ yanması modeminizin senkron olduğunu gösterir.

* Işığın yanıp sönmesi (FLAŞ) modeminizin senkron olamadığını gösterir.Bu durumda :

-Telefonunuzdan çevir sesi alıp-almadığınızı kontrol ediniz.Eğer telefonunuz da çalışmıyor ise 121 numaralı TELEFON ARIZA hattını arayınız.

-Telefonunuz çalışıyor ise , hat ucunu Splitter’dan çıkararak modeme direk olarak takınız. Modeminiz senkron oluyor ise; Splitter, kablo, konnektör yada kullandığınız Telefon , Faks ,POS cihazınızla ilgili bir sorun yaşamaktasınız.

-Hala senkronizasyonu sağlayamamış iseniz; 444 0 375 numaralı ADSL Teknik Destek Hattını arayınız

* Işığın hiç yanmaması modeminizin bloke olduğunu gösterir.Bu durumda modemin arkasındaki Reset butonuna kalem ucu ile bastırarak modeminizi fiziksel olarak RESET etmeniz gerekir.

MADDE 3: BİLGİSAYAR AYARLARI : Bilgisayarınızdaki Ağ (Network) ayarlarını aşağıdaki gibi yapınız.

Win XP/2000/2003

Denetim masası / Ağ Bağlantıları / Yerel Ağ Bağlantısı / Özellikler / Ethernet Kartınızın İnternet İletişim Kuralları (TCP/IP)



Hem DNS hem de IP kısımlarını otomatik aldırmanız gerekmektedir. Ancak bazı durumlarda DNS girmeniz gerektiginde “Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan” seçeneğinden ayarlarınızı giriniz..

Win 95 / 98 / ME

Denetim masası / Ağ Bağlantıları / Yerel Ağ Bağlantısı / Özellikler / Ethernet Kartınızın İnternet İletişim Kuralları (TCP/IP)



Hem DNS hem de IP kısımlarını otomatik aldırmanız gerekmektedir. Ancak bazı durumlarda DNS girmeniz gerektiginde DNS yapılandırılması kısmında “DNS’yi etkinleştir” seçeneğinden ayarlarınızı giriniz. Ayarlarınızı tamamladıktan sonra BILGISAYARINIZI YENIDEN BASLATMANIZ gerekmektedir.

* Bilgisayarınızın ağ ayarları güncellendikten sonra Başlat ---> Çalıştır ve gelen pencereye cmd yazarak (Eğer Windows98 işletim sistemi kullanıyorsanız “command” yazınız ) enter tuşuna basınız.

* Karşınıza gelen Ms-Dos komut istemcinizde “ipconfig” yazarak enter tuşuna basınız. Çıktı olarak alacağınız görüntü aşağıdaki gibi olacaktır.

* Bu ekrandan modeminizin IP alıp almadığını görebilirsiniz. Daha ayrıntılı bilgi için “ipconfig/all” komutunu verebilirsiniz.



NOT: Bu ekranda görünen IP sadece bir örnektir.PC’nizin alacağı IP Adresi modeminizin IP grubundan olacaktır.

MADDE 4: MODEM AYARLARI :

* Modemin ayarlarına WEB arayüzünden erişmek için Internette web sayfalarına bağlanmak için kullandığınız mevcut web tarayıcınızı (internet Explorer) açınız ve adres satırına modeminizin IP Adresini yazınız. (örnek: http://192.168.1.1/ )

* Gelen sayfaya modem ayarlarına başlamak için gerekli olan kullanıcı adı ve şifre yazılır. Bilinen başlıca modem markalarının IP adresleri ve kullanıcı ad-şifreleri şunlardır :


Modemizin Setup sayfasına ulaştığınızda aşağıda belirtilen değerleri girmeniz gerekmektedir ;

* VPI : 8 , VCI : 35

* Encapsulation : PPPoE LLC veya PPPoA VC-Mux

* User Name & Password : Türk Telekom A.Ş. tarafından verilen kullanıcı adınızı ve şifrenizi yazınız.

* Authentication : PAP

* Automatic Reconnect : ADSL bağlantısı kesildiğinde modemin yeniden otomatik olarak bağlanması için işaretlenmesi gereklidir.

* PPP Disconnect Timeout : Dakika cinsinden yazılan süre sonunda bağlantı otomatik olarak koparılır. Eğer sürekli bir bağlantı isteniyor ise bu değer 0 (sıfır) yapılmalıdır.

* Bridge : PPP oturumu modemde sonlanacak ise Disabled ; Bilgisayarda sonlanacak ise Enabled seçilir. Ancak oturum bilgisayarda sonlandırılır ise Ağ Bağlantılarına yeni bir Bağlantı oluşturulması gerekir.

* DHCP Server : Yerel Ağınızdaki(LAN) bilgisayar(PC) yada bilgisayarlarınızın modeminizin IP grubundan otomatik olarak birer IP adresi alabilmesi için bu seçeneği Enabled yapmalısınız.

* DHCP Client: Geniş Alan Ağındaki (WAN) ayarları kısmında Disabled seçilir.

* Statik IP Setting : Bu ayar , sabit IP alan kullanıcılar içindir.Ancak abonenin statik IP’si olsa dahi modeme yazılması istenmez. Zira sistem zaten modemin her bağlantısında aynı IP’yi atamaktadır.

* Subnet Mask : IP dağıtılan bütün bilgisayarların aynı havuzda olması için 255.255.255.0 olmalıdır.

* NAT : LAN ile WAN bağlantıları arasında dinamik ağ adresi ve port dönüşümü ( Dynamic NAPT ) sağlar. Bu seçenek mutlaka ‘yes , on , Enabled yada Sua-only ’ şeklinde işaretlenmelidir.

* DNS: İnternet yoluyla erişilecek adresin Ad ve IP dönüşümünü sağlar.Örneğin: http://mail.ttnet.net.tr yazdığınızda bu adres çözümlenerek 212.156.4.141 ip‘si elde edilir ve bu sayfaya erişiminiz sağlanır. Ancak Modem içerisine yada TCP/IP özellikleri kısmına herhangi bir DNS sunucu IP’si yazmayınız, böylece sistem sizi otomatik olarak bir DNS Server’a yönlendirecektir.

* Tüm ayarları yaptıktan sonra ‘submit ’ ve ‘save and reboot’ yapınız.Modeminizin ışıklarının sönerek yeniden senkron olması gerekir.Işıklarda bir değişim olmuyor ise modeminizi kapatarak yeniden açınız.

MADDE 5: IP KONTROLÜ :

* Modemimizin almış olduğu IP’yi görmek için : System Status ---> WAN İnformation ( şekil-a )

* Bilgisayarınızın modeminizden almış olduğu IP’yi görmek için : İşletim sisteminiz,

- Windows98 ise: Başlat ---> Çalıştır ---> winipcfg

- Windows2000 , Millenium yada XP ise: Başlat---> Çalıştır---> cmd---> ipconfig veya detaylı olarak görmek istiyorsanız ipconfig/all yazınız.

* Bilgisayarınızdan herhangi bir adrese ulaşmak için izlenen yolu inceleme isterseniz :

Başlat---> Çalıştır---> cmd---> tracert www………………. komutunu verebilirsiniz.

* İnternette sörf yapabiliyorsanız modeminizin almış olduğu IP’yi http://speedtest.ttnet.net.tr , http://ipadresimne.com , yada http://showmyip.com sayfalarından da öğrenebilirsiniz.



( şekil-a )

NOT : Yukarıdaki örnekte modem sistemden 81.214.222.61 IP’sini almıştır.



NOT : Yukarıdaki örnekte Bilgisayar modemden 192.168.1.51 ip’sini almıştır.

* Modem IP alamamış ise; modeminizin ayarları ile kullanıcı adı ve şifrenizin doğru olup olmadığını kontrol ediniz.Kullanıcı adınızın sonuna ‘……..@ttnet ’ yazmayı unutmayınız.

* Modeminiz hala IP alamamış ise ; 444 0 375 ADSL Teknik Destek Servisini arayınız.

MADDE 6: SAYFA AÇAMAMA YADA HIZ PROBLEMİ :

* Sayfa açamamanın en başta gelen sebepleri DNS problemleri ve Bilgisayarlardaki Virüs yada Ajan yazılım (Spy)’lardır.Öncelikle genel bir DNS problemi olup olmadığı araştırınız. Bu amaçla örnek olarak;

http://212.156.4.141 yazdığınızda http://mail.ttnet.net.tr sayfası ,

http://195.175.23.74 yazdığınızda http://speedtest.ttnet.net.tr sayfası ,

http://212.174.189.122 yazdığınızda www.meb.gov.tr sayfası ,

http://64.233.167.147 yazdığınızda www.google.com.tr sayfası ,

http://213.243.16.216 yazdığınızda www.hurriyetim.com.tr sayfası ,

http://212.101.97.35 yazdığınızda www.mynet.com sayfası açılıyor ise ;

genel bir DNS problemi olduğu sonucuna varmalısınız. Ancak, DNS IP’lerini PC yada modeminize girmediğinizden; girmiş iseniz kullanılan DNS IP’lerini doğru olarak yazdığınızdan emin olunuz.

Kullanılan DNS IP’sinin tespiti için: Başlat---> Çalıştır---> cmd---> nslookup komutunu giriniz

* Herhangi bir DNS problemi yok ise virüs yada spy olup olmadığını araştırınız.Öncelikle tüm internet sayfalarını kapatınız. Daha sonra ; Başlat--->Çalıştır---> cmd---> netstat komutunu giriniz. Bu komutun ardından sıralanan tüm bağlantılar , arka planda çalışarak değişik adreslere bağlantı kurarak sizin download yapmanızı engelleyen Virüs yada Spy’lardır.Bunları silmek için Anti-virus veAnti-spy programlarını kullanabilirsiniz.En sık kullanılan ve ücretsiz olarak indirerek sahip olabileceğiniz bazı Anti-Spy programları şunlardır:

http://www.microsoft.com sitesinde yer alan Windows AntiSpyware (Beta)

http://www.download.com sitesinde yer alan Spybot-Search & Destroy

Not: Bu programları, Bilgisayarınıza Spy’lar girerek tüm Download bandınızı işgal etmeden önce indirmeniz gerektiğini unutmayınız. Ancak yüklememişseniz CD ile temin ederek de yükleyebilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.nsync.tk
Olqu>N'Sync
SiteWebTeam
SiteWebTeam
avatar

Mesaj Sayısı : 111
Yaş : 26
Kayıt tarihi : 11/06/07

MesajKonu: Geri: ADSL nedir? ADSL Modemlerde Port Açmak   C.tesi Haz. 07, 2008 4:25 pm

ADSL’de HIZINIZIN TESPİT EDİLMESİ

Kafa karıştıran bir başka konu ise ADSL bağlantı hızı ve dosya indirme hızı. Hesapların şaşmasının 2 nedeni var. Biri bit ve Byte arasındaki fark diğeri ise verilerin tanımlanmasına ve iletilmesine yarayan protokol ve başlık (header) bilgilerinin kapladığı yer. bps (bits per second) saniyedeki bit sayısı , Bps (Bytes per second - B/s) ise saniyedeki Byte sayısı. Yazılış olarak farklı olduklarına dikkat edin. Internet bağlantı hızı birimi olarak bps ama dosya indirme hızı olarak Bps kullanılıyor. Byte ve bit aralasındaki fark;

1 Kilo Byte (KB)..= 1024 bytes (1024'ün katları olarak artar)
1 kilobit (kb)......= 1000 Bits (1000'in katları olarak artar)
1 byte (B).........= 8 Bits (b) şeklinde.

512 kbit bir adsl bağlantısında maksimum dosya indirme hızı;

512 kbps........= 512.000 bps
512000 bps....= 512.000/8 = 64.000 B/s
64.000 B/s......= 64.000/1024 = 62,5 Kb/sb maalesef değildir

Çünkü işin içine veri iletiminin kaçınılmazı olan protokoller de giriyor. Her protokol katmanı sırayla, kendi tanımlama ve iletimde kullanılan anahtarlama verilerini iletilen veriye ekliyor.Bu şekilde oluşan yapılara paket deniyor.. Böylece dosya çekme hızı azalıyor. Protokol kullanımına göre de bu sonuç değişiyor. Maksimum 1518 byte olabilen bir Ethernet veri paketi bu yüzden sadece sadece 1452 byte veri taşıyabiliyor. Son çıkış protokolü olarak buna birde 53 byte'lık ATM paketinin 5byte'lık başlığı ekleniyor.

[(1452byte veri + 40byte TCP/IP + 8byte PPPoE) + 18byte Ethernet]+ 5byte ATM

Bu hesap ile başlık bilgisi çıkarılmış Kilo Byte cinsinden 512 kbps ADSL bağlantının maksimum dosya indirme hızı;

512000 x 1452/1518 x 48/53 = 443.537 kbps
443.537 kbps = (443537 kbps / 8 ) = 55.442 B/s

* ADSL Hız Testini ya web sayfamızdaki “ADSL Hız Testi” kısmından veya http://speedtest.ttnet.net.tr adresinden yapabilirsiniz. Test yaparken hiçbir PC’den sörf yapılmaması gerekmektedir .Çıkan sonuç tanımlı hızınızın %70 - %80‘ıcivarında olmalıdır.Eğer Adsl Hızınız daha düşük çıkarsa ; bunun sebepleri arasında Spy’lar ve hatlardaki oğunluk olabileceğini unutmayınız.

ADSL KOTA SAYFASININ KULLANILMASI

1. Kullanım miktarına bağlı (Kotalı) tarife seçen ADSL müşterilerimize,ödedikleri aylık ücret karşılığı :

01-Kasım-2005 Tarihi itibariyle kota ve fiyat bilgileridir!




Download (Bilgi indirme) hakkı tanınmıştır.Bu limiti aşan müşterilerimiz belirtilen limitin üzerindeki her 1 MByte’lık download miktarı için 8.872 TL. (0,008872 YTL) ücret ödemektedirler. Ancak; Limit her ne kadar aşılırsa aşılsın ödenecek aylık ücret; aynı hız seçeneğindeki Limitsiz tarife ücretinin % 25 fazlasını geçmemektedir. Belirtilen Kota miktarları aylık olarak hesaplanmakta olup kullanılmayan bölümünün bir sonraki aya ilave edilmesi söz konusu değildir. Aylık kullanım miktarınızı : http://adslkota.ttnet.net.tr/ sayfamızdan takip edebilirsiniz.Kullanıcı Adınızın sonuna @ttnet eklemeyi unutmayınız.

NOT: Kullanım miktarınız ; o ay içerisinde Kullanıcı Adınızla yapılmış olan download miktarı olarak hesaplandığından , LÜTFEN Kullanıcı Adınızı ve Şifrenizi başkalarına vermeyiniz.



2. Açılan sayfadaki Kullanım Bilgileri iconundan Aylık Transfer kutucuğunun üzerine tıklayarak aylara göre yapmış olduğunuz Upload ve Download miktarlarınızı takip ve kontrol edebilirsiniz.



Açıklamalar :

1-) Aylık transfer miktarı, limitli ya da limitsiz, tüm tarifelerdeki kullanıcıları bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiden yararlanarak, limitli tarife kullanıcıları, limitlerini görebilir, limit tarifede olmayan kullanıcılar ise, tarife seçim kararlarını alabilirler. (Örn: Limitli tarifede olmayan bir kullanıcı, aylık download miktarının 3GB'ın altında olması durumunda limitli tarifeye geçmeye karar verebilir.)

2) Upload miktarı bilgilendirme mahiyetinde olup, ücretlendirmeye tabi değildir.

3) Ay içerisinde, bağlantınız halen aktifse, son 12 saatteki transferleriniz bu rakama dahil olmayabilir. Kesin rakam, bağlantınızı kapatmanız durumunda, yada ay sonunda ortaya çıkacaktır.

4) NetLimiter, DuMeter ve benzeri programlarla yapılan ölçümlerle transfer miktarınız arasındaki farklılıklar bulunabilir. Bunun sebebi, bu programların %10-15 civarındaki TCP/IP başlık fazlalıklarını (header overhead) ve tekrar transferleri (retransmission) hesaba katmamalarından kaynaklanmaktadır. Neticede, sistemdeki kayıtlarınız esas alınarak faturalandırma yapılacaktır.

YENİ ABONELERİN E-MAİL ADRESLERİNİ AKTİF HALE GETİRMESİ

1. Elektronik posta adresi almak için “ http://dslmail.ttnet.net.tr/ ” sayfasına girerek “ DSL mail adresi almak istiyorum ” satırını seçiniz.



2. Gelen sayfaya DSL ID numaranızı, Kullanıcı adınızı ve Şifrenizi yazarak Tamam ‘a basınız.



3. Bilgileriniz onaylandıktan sonra ; daha önce kullandığınız “……..@ttnet.net.tr” uzantılı bir mail hesabınız var ise ekranın Sol tarafını , yok ise Sağ tarafını Tıklayınız!



4. Gelen sayfadaki sözleşmeyi okuduktan sonra “ Kabul Ediyorum ” kısmını tıklayınız!



5. Açılan sayfada doldurmanız gereken haneleri örnektekine benzer şekilde doldurarak Tamam ‘a tıklayınız!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.nsync.tk
Olqu>N'Sync
SiteWebTeam
SiteWebTeam
avatar

Mesaj Sayısı : 111
Yaş : 26
Kayıt tarihi : 11/06/07

MesajKonu: Geri: ADSL nedir? ADSL Modemlerde Port Açmak   C.tesi Haz. 07, 2008 4:26 pm

Verdiğim Fotoğrafların Kimisinde Sorun War Ondan Açmıyor. Düzeltmeye Calısacağım.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.nsync.tk
 
ADSL nedir? ADSL Modemlerde Port Açmak
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Tomatis Metodu nedir?
» psd nedir nasıl kullanılır? psd hakkında soru cevap?
» Protokol nedir ve LAN protokolleri nelerdir?
» HİCRET NEDİR?
» paranoid şizofreni belirtileri nelerdir

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.nsync.tk :: Forumumuza Hoş Geldiniz... :: Bilgisayar-
Buraya geçin: